جستجو
دسته بندی قطعات
    قطعه بازار بسته

    پرسش های متداول

     

      قطعه بازار دارای چه مجوزهایی برای فعالیت اینترنتی است؟

     پاسخ : در زمینه فعالیتهای  اینترنتی مهمترین فاکتور دارا بودن اینماد از سازمان قوانین تجارت الکترونیک می باشد، این نماد بدین معنی است که صحت تمامی اطلاعات مندرج در سایت از جمله آدرس فروشگاه، اطلاعات تماس و نوع کسب وکار  مورد بررسی و  تایید قرار گرفته است. قطعه بازار از سال 1399دارای نماد اعتماد الکترونیک بوده و همچنین به عنوان یکی از برترین پرتال قطعات یدکی  خودرو  در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی هم ثبت شده است. برای اطمینان از جعلی نبودن نماد می توانید در وبسایت اصلی روی آن کلیک نمایید.

     – آیا خرید از قطعه بازار امن است ؟

     پاسخ :  قطعه بازاربه عنوان یکی از برترین پورتال های قطعات یدکی  در ایران با بیش از یک دهه تجربه در این زمینه ،  همواره تلاش دارد حس خریدی اطمینان بخش از لحاظ نحوه پرداخت و تضمین اصالت کالا برای مشتری داشته باشد .داشتن مجوزهای قانونی، امکان خرید حضوری از شرکت و اتصال مستقیم به درگاه  بانک پارسیان از جمله این تلاش ها برای حس اطمینان مشتری هنگام خرید است.

      – چگونه عضو سایت شوم؟

     پاسخ : تنها کافیست در قسمت ورود به سایت در قسمت بالایی وب سایت و کلیک بر روی گزینه ثبت نام یک  حساب کاربری ایجاد نموده وپس از login کردن  از خرید آنلاین خود لذت ببرید .

       آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟

    پاسخ: شما می‏‌توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار با انتخاب "حساب کاربری من "از قسمت فوقانی سایت و وارد کردن  کلمه و رمز عبور، وارد حساب کاربری خود بشوید و در آن بخش می توانید اطلاعات خود را ویرایش و ذخیره کنید.

      آیا می‌‏توانم به سابقه  خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟

    پاسخ: برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه “سفارشات ” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نمایش داده ‏شود.

    – دوست دارم از قطعه بازار  خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من می‌رسد؟

    پاسخ: این مجموعه با داشتن بیش از یک دهه فعالیت در بازارهای داخلی و خارجی ، سابقه درخشانی از فعالیت خود ایجاد نموده و جزو سرشناس ترین و خوش نام ترین فعالان صنف قطعات یدکی  می باشند.

    علاوه بر سابقه ، تجربه و محتوای غنی وب سایت قطعه بازار ، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی به این کسب و کار رسمیت و اعتبار می‏‌بخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا می‏‌شود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد ، به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما می‏‌توانید در صفحه اصلی وب سایت  با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.

      آیا برای خرید از قطعه بازار ، حتما باید در سایت عضو باشم؟

    پاسخ: بله، با این که بدون وارد شدن به سایت می‏‌توانید یک قطعه را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل نمایید.

    با عضویت در قطعه بازار  می‌توانید:

    – سریع‌تر و ساده‌تر خرید کنید

    – به سادگی سوابق خرید و فعالیت‌های خود را مدیریت کنید

    – لیست علاقه مندی‌های خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید

    – نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید

    – در جریان فروش‌های ویژه و قیمت روز قطعات قرار گیرید

      آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

    پاسخ: شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید.

      آیا می‌توانم برای شخص دیگری از قطعه بازار  خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟

      پاسخ: بله، پس از انتخاب قطعات موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، در طی مراحل تکمیل ثبت سفارش و  در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” انتخاب آدرس”، شما می‌توانید با انتخاب گزینه

       “افزودن آدرس جدید”  ، آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

     – آیا می‌‏توانم قطعاتی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

    پاسخ: با توجه به کثرت قطعات خودرویی یک برند خاص چنانچه قطعه مورد نظر شما در سایت موجود نباشد ، شما می توانید در تماس با کارشناسان فنی ما از موجودی و قیمت آن قطعه و مراحل سفارش و پرداخت آن قطعه اطلاعات حاصل فرمایید .  

     – می‌‏توانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟

      پاسخ : تا پیش از تایید نهایی سفارش و قبل از مرحله پرداخت  شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید حذف و یا اصلاح کنید  ، اما به محض نهایی شدن خرید و پرداخت وجه  شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو ،  یا تغییر آن، با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید .

     – بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با قطعه بازار  تماس بگیرم؟

    پاسخ : خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار در پروسه جمع آوری و ارسال قرار  خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش  با شما تماس خواهند گرفت.

     – می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟

    پاسخ: خیر، به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم ‏باید سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.

     – برای انتخاب و خرید کالا در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی وجود دارد که در تصمیم‏ گیری به من کمک کند؟

    پاسخ: کارشناسان بخش تولید محتوای سایت  تمام تلاش خود را می‏‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید هر کالا در سایت موجود، کافی و روشن باشد. شما راه‌‏های مختلفی برای کسب اطلاعات تکمیلی و تخصصی محصولات در قطعه بازار  دارید. می‌‏توانید از ابزارهای ایجاد شده برای این منظور از قبیل مقایسه پهلو به پهلو، مطالعه نقد و بررسی و جدول اطلاعات فنی قطعات استفاده کنید. همچنین قطعه بازار  نقدها و نظرهای کاربران را با دیدگاه بی‏ طرفانه در سایت نمایش می‏‌دهد که مطالعه آنها می‏‌تواند در انتخاب قطعات به شما کمک کند. با وجود تمام این ابزارها، قطعه بازار  یکی از محدود سایت های فروش آنلاین  مشاوره محور می باشد. خریداران محترم برای دریافت مشاوره های فنی لازم در خصوص ویژگی های فنی قطعات می توانند در ساعات اداری با شماره 32540208 – 026 تماس گرفته و به صورت مستقیم با کارشناسان فنی گفتگو کنند.

     – قطعاتی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟

     پاسخ: گاهی به دلایل مختلف ، وضعیت برخی از قطعات در وب سایت به “ناموجود” تغییر پیدا می‏‌کند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست، با این حال قطعه بازار  تلاش می‏‌کند تا این قطعات مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند. در صورتی که قصد خرید قطعاتی با وضعیت “ناموجود” یا “به زودی” را دارید، می‏‌توانید برای اطلاع از موجود شدن و عرضه قطعات در سایت قطعه بازار ، با کارشناسان ما در بخش فروش در ارتباط باشید .

     – آیا ممکن است قطعاتی را که سفارش می‏‌دهم موجود نباشد؟

     پاسخ: قطعات دارای قیمت که در سایت قطعه بازار  با وضعیت “موجود” مشخص شده، در انبار قطعه بازار  موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این قطعات نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع‏‌ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته به ندرت برای برخی از قطعات در صورت ثبت سفارش‏‌ها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن قطعات به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا می‌شود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف می‌شود.

     – آیا برای تعداد سفارش گذاری از یک قطعه خاص در سایت محدودیتی وجود دارد؟

    پاسخ : به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک قطعه در قطعه بازار وجود ندارد، البته  با توجه به اینکه موجودی قابل فروش برای هر قطعه در هر زمان متفاوت است، برخی اوقات محدودیت‏‌هایی در تعداد قابل سفارش از یک قطعه اعمال می‏‌شود.

      مبلغ سفارشم را چگونه می‏‌توانم پرداخت کنم؟

     پاسخ:همگی کاربران قطعه بازار  می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت ، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین امکان واریز بانکی یا واریز کارت به کارت به شماره حساب های اعلام شده در سایت وجود دارد .

      – با استفاده از کارت کدام بانک‌ها می‌توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟

     پاسخ: شما می‌توانید با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت قطعه بازار، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید. ، هم اکنون بانک‌های آینده، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، تجارت، توسعه صادرات، رفاه، سامان، سپه، سرمایه، سینا، صادرات، صنعت و معدن، کارآفرین، کشاورزی، مسکن، ملت، ملی، دی، انصار، قرض‌الحسنه مهر ایران، رسالت، ایران زمین، گردشگری، حکمت ایرانیان، توسعه تعاون، قوامین، بانک شهر و موسسه اعتباری توسعه در شبکه شتاب فعال هستند.

     – ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟

     پاسخ: گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

     آیا می‌‏توانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟

     پاسخ :   در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد .

    – آیا می‌توانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟

    پاسخ : خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی قطعه بازار از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است

      پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت قطعه بازار امن است؟

      پاسخ : پرداخت اینترنتی در سایت به گونه‏‌ای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از قطعه بازار، بلکه هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکته‏‌های زیر را رعایت فرمایید:

     – با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده می‏‌شود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.

     – قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.

     – برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.

      می‏‌توانم کالایی را که سفارش داده‌‏ام  به صورت حضوری تحویل بگیرم؟

     پاسخ :از آنجا که قطعه بازار یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروری‏ است، خواهش می شود از مراجعه حضوری خودداری شود .

    – آیا همه کالاها، شامل مهلت2 روزه گارانتی تعویض، می‏‌شوند؟

    پاسخ :قطعه بازار برای کلیه محصولات خریداری شده از طریق سایت، 2 روز فرصت برای بازگرداندن کالا در نظر گرفته است.شرط استفاده از این فرصت ،فقدان هرگونه آسیب فیزیکی به کالا یا بسته بندی آن است .

    عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط استفاده از مهلت 2 روزه گارانتی تعویض به صفحه" قوانین فروشگاه " مراجعه کنید

     – اگر کالای ارسال شده با آنچه سفارش داده‌‏ام و یا آنچه در سایت دیده ام مغایرت داشت، چه اقدامی باید انجام دهم؟

     پاسخ : با کارشناسان فنی تماس حاصل فرمایید . 

      اگر کالای که خریداری کرده‌‏ام، ایراد فنی یا آسیب دیدگی داشت، چه اقدامی باید انجام دهم؟

      پاسخ : با کارشناسان فنی تماس حاصل فرمایید . 

     آیا قیمت‌‏های موجود در سایت نسبت به بازار ارزان‌‏تر است؟

     پاسخ :سیاست قیمت‏ گذاری در سایت مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. به طور کلی قیمت‏‌ها در سایت رقابتی بوده و خرید از سایت برای مشتریان به صرفه است. قیمت‌‏های ارائه شده برای کالاها در قطعه بازار قیمت‌‏های خرده فروشی است که غالباً توسط تولید‏کننده و یا نماینده رسمی توزیع آن محصول مصوب شده است و قیمت سایر کالاها بر اساس مدل و مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین می‏‌شوند. سیاست قیمت‌ گذاری در قطعه بازار به گونه ای انجام شده که  برای هر مشتری در هر گوشه‏‌ای از کشور قیمت‏‌ها یکسان و شفاف هستند.

    – آیا قطعه بازار  در تهران یا سایر شهرها، شعبه دیگر یا نمایندگی دارد؟

    پاسخ :قطعه بازار در هیچ نقطه‌‌ای از کشور نماینده فروش یا خدمات پس از فروش ندارد. کلیه سرویس‌‏ها و تراکنش‏‌های مالی و خدمات فروش قابل ارائه قطعه بازار از طریق دفتر مرکزی که آدرس آن در وب سایت مندرج است پردازش می‏‌شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی از طریق ایمیل info@ghatehbazar.ir به قطعه بازار اطلاع دهید.

     

     


    GhatehBazar

    ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید .
    با دنبال کردن ما در شبکه های اجتماعی از جدیدترین محصولات و تخفیفات اطلاع حاصل فرمایید .




    Facebook / Twitter